O pledoarie de filolog pentru estetica dramei ce s-a dovedit, în timp, contrazisă, de multe ori, de realitatea foarte dinamică a spectacolului teatral. Încercam, de fapt, să întăresc statutul dramaturgului român aflat, de multe ori, într-o luptă inegală cu cenzura. Cum se știe, dramaturgia ca literatură a fost o vulnerabilitate constantă a literaturii române. Criticii literari, de la Eugen Lovinescu la Nicolae Manolescu, au fost adesea incapabili să abordeze competent dramaturgia. Voiam să demonstrez, bazat pe lecturi teoretice specializate – care lipseau criticilor literari -, că dramaturgia are un loc special în cetatea Literelor.
Note
Chei pentru labirint
Eseu despre teatrul lui Marin Sorescu și D. R. Popescu
Prima mea carte. Scrisă imediat după absolvirea facultății și până în 1981. Când frigul se instala în case, când alimentele deveneau tot mai greu de găsit. Când s-a născut Andrei. Scriam la o (stră)veche mașină de scris, o Corona de dinainte de război (!) cumpărată de la un nene care ne-a cerut bani grei (pentru noi).
Continuă lectura