Generale

Șmecherașul Savanei cu teflon

Câteodată, sunt unele reclame care îți lasă un gust amar. Murdăresc fără ca realizatorii lor să își dea seama. Sau, dacă e intenționată, murdăria e emblema șmecheriei cu ghivent. Așa mi se pare și reclama, una dintre cele ale seriei Savana culori. Nu analizez interpretarea personajului lui Andi Vasluianu, ci personajul – un șmecheraș simpatic și dibaci care te face să îți placă și ce nu-ți place (vezi reclama cu soacra-Natașa Raab), și ideea „creativilor” care l-au născut.

Da Vinci Uomo vitruviano

Da Vinci Uomo vitruviano

Personajul a desenat în interiorul unei rame albe aplicate pe un perete bleu o stângace imitație a celebrului desen al lui Leonardo da Vinci, Uomo vitruviano (1490), simbolică reprezentare a uniunii științelor cu artele prin corpul uman. „Artistul” amator, după ce termină desenul, face câțiva pași înapoi, cadrează din degete (vezi ideea proporțiilor), se semnează, la mișto, Van Gogu, („creativii” fac cu ochiul șmecherește pentru cei care știu despre celebrul pictor Van Gogh) și, când apare „meșterul”, șterge repede cu buretele, spunând: „cine a făcut, bre, mizeria asta? Noroc că e cu teflon. Se curăță”. Sigur, totul e o joacă. În care sunt folosite referințe ale artei universale. La mișto. S-a mai întâmplat. Mă întreb pentru cine e reclama: pentru cei care știu aceste referințe, da, ei „elitele”, vor înțelege. Se vor distra? Nu știu. Pentru cei care nu cunosc aceste referințe? Care ar fi sensul? Dincolo de faptul că „artistul”-șmecheraș nu își asumă „mizeria”, cinstit. Ce, n-are omul voie să se viseze un Van Gogu dă Vinci? Dacă „meșterul”, în spiritul reclamei (pictură, desen), i-ar fi spus:” vezi că aici linia trebuie mai…” sau „asta vă-nvață la școala aia de artă populară”, reclama ar fi avut, cred, sens/umor mai ca lumea. Așa…

„Bre” este deja o marcă la Savana cu teflon. Se asociază bine cu șmecheriile cu ghivent. E mișto. E în spiritul „avangardei” de Dâmbovița. E cool. Noroc că e cu teflon.

Delete, bre.

Sursa: YouTube

Standard