Actorul, Artele Educației, Generale, Vorbirea

Vorbirea în public, Democrația și Dezvoltarea personală

 

În școală, am trecut și eu, ca foarte mulți, prin chinul vorbirii în public. Lucrurile s-au complicat mai târziu, când am început să vorbesc în public (la o sesiune științifică, într-o discuție organizată după un spectacol etc.). Realizam că, dincolo de ce vreau să spun – și încă nu stăpâneam asta!, ar trebui să dau atenție și lui cum vreau să spun și, încă de la început, să îmi pun problema: ce vreau, de fapt, cu ce urmează să spun (în) public. Dar nimic din toată școlaritatea mea (16 ani plus patru ani la doctorat) nu mă pregătise pentru așa ceva! Pentru a vorbi bine în public. Nimic.

Continuă lectura

Standard
Actorul, Artele în Societate, Legislație

Arta, Știința și cu Legea (II)

Ce își dorește, de fapt, Actorul ca să poată fi încredințat că arta sa are un sens? Poate, trebuie Tradiția teatrului de interpretare clasic, bazat pe Text, să prevaleze ca model în configurarea legislativă a Statutului Artistului, dar și în configurarea funcției Managerului teatral?

Continuă lectura

Standard
Reacție rapidă

Catedrale și Teatre

Citesc despre situația de la Focșani unde primăria a preferat să distribuie o parte consistentă de fonduri pentru catedrala din mijlocul orașului lipsind alte domenii ale vieții sociale de minima finanțare. ONG-urile locale, un festival de teatru care avusese deja două ediții, s-au văzut, din nou, fără finanțare. Biserica, cea care a hulit îndelung Teatrul, secole dearândul, e, din nou, câștigătoare.

Totuși, ce motivează decizia aleșilor locali ? Cât de importantă este catedrala într-un oraș unde există 40 de biserici?

Standard